بازی آنلاین یا این که Online Game چه می‌باشد و ساختار شبکه ای آن چه‌گونه است ؟

بازی آنلاین در اصطلاح در معنای بازی های شبکه ای می¬باشند که از ساختار شبکه های کامپیوتری بالاتر رفته و وارد آن‌گاه جدیدی به اسم سپس اینترنتی یا این که شبکه جهانی وب شده¬اند در قبلی برای رابطه در میان دو رایانه یا این که یک سری رایانه همراه برای انجام بازی انلاین از کابل های دشوار افزاری سیمی جهت ساخت رابطه دربین دو رایانه به کار گیری می¬شد ( شایان ذکر است هر بازی که از شرایط تک بازیکنی و BOT بیرون شد و به صورت چندین بازیکنی تبدیل شد بازی انلاین محسوب می¬شود ) که در دسته خویش یک ترقی دوچندان بزرگ در صنعت بازی محسوب می‌شد زیرا بازی از محیط BOT یا این که به عبارتی ROBOT بیرون شده و طرف مقابل در بازی به جای یک فرد مجازی یک فرد حقیقی وواقعی قرار می¬گرفت .

معرفی شایسته ترین بازیهای آنلاین عالم
ابعاد با توسعه شبکه جهانی ( از وضعیت سیمی طاقت فرسا افزاری به شکل بیسیم و مودم ) مسابقه بازی آنلاین تبدیل شد بازی های انلاین هم دراین باره تغییراتی از قبیل طریق اجرا شدن روی شبکه جهانی گرفته تا دسته تکنولوژی ساخت بازی ها و نحوه¬ی جذب بازیکن ها و مورد ها فراوان بسیار دیگر که در پی توضیح داده خواهد شد زیرا این جور بازی ها که در صدر در ساختار شبکه ای سیمی بوده اند اکنون دیگر سرکارشان با یک مخاطب یا این که یک‌سری مخاطب نیست بلکه با هزاران یا این که میلیون ها مخاطب می‌باشد و می بایست کیفیت خدماتشان با قبل متعدد باشد زیرا در اینجا دعوا جور بازی نیست بلکه کیفیت بازی می باشد .

او‌لین بازی های انلاین چه بازی هایی بودن و منشا ایجاد آن ها به چه صورت بود ؟
او‌لین بازی آنلاین در سالیان 1951 – 1952 به اسم مانند نمرود ( Such as Nimrod ) و فضای نبرد ( spacewar ) در سال 1961 ساخته شدند . این بازی ها در بالا صرفا میان دو دستگاه رایانه همراه به اشتراک نهاده شده بود اما آن گاه به دلیل استقبال فراوان بسیار در سال 1960 سرمایه گذاران بر روی این پروژه سپرده گذاری کردند همانگونه کهدر گذشته گفته شد در اوایل رابطه فی مابین رایانه ها از مدل سیمی بود البته ابعاد با آمدن¬ مودم ها و توسعه و گسترش شبکه جهانی این مدل بازی ها از وضعیت محدود بیرون شدند و به طریق نامحدود از دید وضعیت مکانی و هنگامی تبدیل شدند . ابعاد این جور ارتباطات توسعه یافت به نحوی که یک رایانه همراه به صورت رایانه همراه مرکزی یا این که به اصطلاح سرور ( server ) قرار گرفت و بازی به صورت پیش فرض بر روی آن ابر رایانه همراه اجرا می¬شد .

یوزرها با اجرا کردن یک آتوران معمولی یا این که وارد کردن پاره ای کد ( امروزه از انها با اسم اسم کاربری و روز عبور یاد می شود ) به سرور متصل شده و از بازی به صورت مشترک استعمال میکردند . در بالا این گونه سرورها با اشکالات دوچندان متعددی مواجه بودند از جمله این مشکلات می¬توان به داد و فریاد بیش تر از حد سرور وجود باگ اسپلت های زیاد مانند اجرای خطا بازی وجود صف های بسیار برای ورود به سرور و . . . . . . . مشکلات زیاد متعددی که یقه گیر نگه دارندگان سرور بود . موسسه ها گوناگون دارندگان بازی آنلاین در آن زمان زمانی با استقبال مردمان روبرو شدند به مجبور ناچار به جذب سرمایه گذار در این مورد شدند و سود نتایج از درامد این گونه بازی ها را از وضعیت انحصار شخصی به شکل بورس درآورند .

ساختار شبکه های بازی آنلاین
در اولِ بروز بازی های انلاین ابتدا همه رابطه فی مابین انها به صورت peer to peer یا این که PtoP بودند در‌این مدل رابطه داده ها به راحتی و سوای دردسر صورت میگرفت این به‌این معنی نیست که که هیچ مشکلی وحود نداشت خیر هر مدل شبکه ای اشکالات و اختلالات خویش را دارا هست . شایان ذکر است که‌این دسته شبکه های peer to peer برای مقیاس های کوچک به کارگیری می‌شد و با توسعه و گسترش بازی های انلاین دیگر این گونه شبکه های کامپیوتری بلا به کارگیری شد .


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *